Léiríodh in aiseolas a fuarthas ó mhúinteoirí le linn ceardlanna Cosán an gá atá le hábhair eolais atá éasca a theacht orthu maidir le machnamh mar choincheap, agus maidir le tuilleadh tacaíocht do mhúinteoirí atá ag tabhairt faoi mhachnamh a dhéanamh. Mar fhreagra air sin, cuireann an rannóg seo den láithreán gréasán cur síos ar fáil ar na tuiscintí éagsúla atá ar mhachnamh sa litríocht, chomh maith le "múnlaí" machnamh a mbaintear úsáid astu go minic i gcomhthéacsanna oideachais. Tá na múnlaí seo cumraithe chun tagairt a dhéanamh d'fhoghlaim mhúinteoirí go háirithe, agus cuimsítear iontu ceisteanna d'fhéadfadh a bheith ag múinteoirí le linn dóibh machnamh a dhéanamh (ina n-aonar nó i gcomhar). Ar ndóigh, tá sé de lánrogha ag na múinteoirí cíbe úsáid a bhaint as na saimnhínithe agus as na múnlaí seo agus is mian leo, agus d'fhéadfaidís iad a chur in oiriúint tuilleadh dá gcomhthéacs féin dá mba mhian leo é, nó, aon mhodh machnaimh eile a úsáid atá oiriúnach.
Uirlisí chun tacú le Machnamh ar Fhoghlaim Ghairmiúil
Soláthraíonn Cosán creat inar féidir le múinteoirí pleanáil, dul i mbun agus machnamh a dhéanamh ar a gcuid foghlama, chun a chinntiú go mbíonn tionchar aici, i dtéarmaí a gcleachtas agus a bhfás gairmiúil. Aithnítear nach bhfuil “oireann an toise céanna do gach duine” maidir le haon mhúnla machnaimh ann agus moltar do mhúinteoirí cur chuigí a fhorbairt is fearr a oibríonn dóibh, i dtaca lena roghanna aonair agus dá gcomhthéacsanna scoile. Tugann na beochana thíos léargas ar an gcaoi a bhféadfadh múinteoirí dul i ngleic le roinnt uirlisí chun tacú leis an bpróiseas machnaimh. Faoi gach beochan gheobhaidh tú naisc chuig ábhar breise.
Plé Machnamhach
Additional Material on Reflective Dialogue
Cordingley, P. (2006). Talking to learn: the role of dialogue in professional development.Education Review, 19(2).
Rushton, K. (2017) ‘Instructional Leadership: The Art of Asking Questions to Promote Teaching Effectiveness’ In P. Preciado Babb, L. Yeworiew, & S. Sabbaghan (Eds.). Selected Proceedings of the IDEAS Conference: Leading Educational Change, 131-139. Calgary, Canada: Werklund School of Education, University of Calgary.
Timperley - Effective Professional Conversations - Youtube Video
Timperley, H. (2015). Professional conversations and improvement-focused feedback. A review of the research literature and the impact on practice and student outcomes. AITSL, Melbourne, Australia.
Scríbhneoireacht Mhachnamhach
Additional Material on Reflective Writing
Pasternak, D. L., & Rigoni, K. K. (2015). Teaching reflective writing: thoughts on developing a reflective writing framework to support teacher candidates. Teaching/Writing: the journal of writing teacher education, 4(1), 5.
Boud, D. (2001). Using journal writing to enhance reflective practice. New directions for adult and continuing education, 2001(90), 9-18.
Burton, J. (2005). The Importance of Teachers Writing on TESOL. Tesl-Ej, 9(2), n2.
Uirlisí Amahairc mar áis Mhachnaimh
Additional Material on Visual Tools
Lemon, N. (2007). 'Take a photograph: Teacher reflection through narrative', Reflective Practice, 8(2), 177-191
Miholic, v. (1998b). Using photography to heighten critical thinking. Journal of College Reading and Learning, 28(2), 111-116.
Parkes, K. A., & Kajder, S. (2010). Eliciting and assessing reflective practice: A case study in Web 2.0 technologies. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 22(2), 218-228.