Aistrigh:
Gaeilge
English

Bronnadh €2,000 ar Phobalscoil Oirthear Chorcaí, Carraig Thuathail i gCorcaigh mar chuid de Scéim Sparánachtaí Féilte chun comhoibriú le Pobalscoil Speisialta Bhaile an Róistigh, Corcaigh, chun pobal foghlama gairmiúil a bhunú. Is aidhm leis an tionscadal seo cultúr a mbeadh comhráite agus comhoibriú a bhunú idir na scoileanna, foghlaim ghairmiúil agus piarthacaíocht á gcothú i measc mhúinteoirí agus comhchleachtas idir lámha acu, cuir chuige a mbaineann dea-chleachtais leo á sainaithint sa réimse oideachas speisialta. 

Machnamh na scoile

Ba eispéireas foghlama gairmiúil dearfach agus fuinniúil é páirt a ghlacadh i Comhrá agus Caife. Tacaíodh leis an bPobal Cleachtais seo le cur chuige solúbtha, cóitseála grúpa. Chuir sé ochtar múinteoirí ó dhá scoil speisialta atá i mbéal forbartha, Scoil Speisialta Pobail Oirthear Chorcaí agus Pobalscoil Bhaile an Róistigh, i dteagmháil le chéile chun fadhbanna a réiteach le chéile, smaointe praiticiúla a roinnt, agus machnamh a dhéanamh ar chleachtas seomra ranga. Chabhraigh an t-atmaisféar neamhfhoirmiúil, in éineacht le caife agus bia, le spás fáilteach agus muiníneach a chruthú thar thrí sheisiún ar líne agus cruinniú amháin duine le duine. 

Tá go leor scríofa faoin gcaoi ar féidir leis an teagasc a bheith aonraithe uaireanta. Thairg an tionscnamh nasc, athdhearbhú agus braistint pobail (Moynihan agus O’ Donovan, 2022). Tháinig braistint láidir taithí chomhroinnte agus ailíniú gairmiúil chun cinn. Mar a dúirt rannpháirtí amháin, “Chuir sé iontas orm cé chomh cosúil agus a bhí ár ranganna ó thaobh struchtúir agus cur chuige de”. Chruthaigh na seisiúin spás le haghaidh plé macánta, tacúil, agus rinne múinteoirí machnamh ar a gcleachtas féin agus fuair siad inspioráid óna chéile. Leag múinteoir amháin béim ar luach “athruithe beaga, machnamhacha … a d’fhéadfadh tionchar suntasach a bheith acu ar fhás gairmiúil agus ar chleachtas ranga”. 

Shín tionchar na meantóireachta níos faide ná na seisiúin féin. Dúirt múinteoir amháin gur thosaigh siad ag “cur ceisteanna níos dírí agus níos machnamhaí” agus iad ag treorú cúntóirí riachtanais speisialta, lena spreagtar neamhspleáchas agus smaointeoireacht dírithe ar réitigh. Tríd is tríd, neartaigh an taithí cumhacht na comhoibrithe agus na cóitseála chun tacú le fás i gcomhthéacs an oideachais speisialta. 

Acmhainn