Bronnadh €5,000 ar Choláiste Chaladh an Treoigh, Cathair Luimnigh, mar chuid de Scéim Sparánachtaí Féilte chun comhoibriú le hOllscoil Luimnigh agus sé scoil*, chun creat aontaithe le haghaidh múinteoirí faoi oiliúint atá ar shocrúchán scoile, a bhunú. Is aidhm leis an tionscadal seo samhail chomhpháirtíochta a chruthú a mbeidh múinteoirí, múinteoirí faoi oiliúint, scoileanna agus oideoirí múinteoirí páirteach inti, chun caighdeáin mhúinteoireachta a chothabháil agus a fheabhsú agus chun tacú le Treoraí mar mheantóirí múinteoirí faoi oiliúint ar shocrúchán scoile.
*Liosta de na scoileanna atá ag tabhairt faoi chomhoibriú:
- Pobalscoil Chill Chaoi
- Pobalscoil Chill Dalua
- Coláiste Mhuire Eas Géitine
- Pobalscoil Inse
- Pobalscoil Náisiúnta Choill an Ráithín
- Pobalscoil Speisialta Luimnigh
Machnamh na scoile
Mar chuid de Scéim Sparánachta Féilte, d’fhorbraíomar Comhpháirtíocht Scoile-Ollscoile chomhoibríoch agus inbhuanaithe idir Scoil an Oideachais (Ollscoil Luimnigh) agus BOO Luimnigh agus an Chláir. Bhí sé mar aidhm ag an tionscadal seo comhoibriú agus cumarsáid a chothú i gcomhpháirtíocht idir scoil agus ollscoil, ag tacú le múinteoirí faoi oiliúint agus le treoraithe araon. Is é an sprioc fhadtéarmach creat cuimsitheach a chruthú don todhchaí le haghaidh socrúchán scoile, a chinnteoidh ionchais agus forbairt shoiléire agus a thugann urraim do chultúir agus eispéiris uathúla scoileanna aonair.
Imeacht Foghlama Gairmiúla
Go hidirnáisiúnta, aithnítear go bhfuil múinteoirí comhoibríocha ríthábhachtach i múnlú eispéiris mhúinteoirí faoi oiliúint ar shocrúcháin scoile. Tá an cumas ag múinteoirí comhoibríocha comhtháthú múinteoirí faoi oiliúint sa ghairm a éascú trí idirghníomhaíochtaí laethúla agus meantóireacht. Agus é seo san áireamh agus chun comhpháirtíocht foghlama gairmiúla a thionscnamh, d’eagraíomar imeacht foghlama gairmiúla, a reáchtáladh in Ionad Oideachais Luimnigh, do phríomhoidí agus do threoraithe, buaicphointe an tionscadail. Ba é aidhm na hócáide plean gníomhaíochta soiléir a cheapadh i gcomhar le chéile agus scileanna múinteoirí a uasoiliúint maidir le cleachtais mheantóireachta. Chuir an ócáid fóram ar fáil le haghaidh idirphlé gairmiúil bríoch faoi riachtanais múinteoirí faoi oiliúint agus treoraithe, castacht na foghlama le bheith i do mhúinteoir, chomh maith le bealaí éifeachtacha ar féidir le treoraí treoir a thabhairt do mhúinteoirí faoi oiliúint. Ba é an toradh ná comhaontú ó mhúinteoirí páirt a ghlacadh i gcomhráite gairmiúla rialta, breathnú ar mhúinteoirí faoi oiliúint, agus aiseolas cuiditheach a thabhairt.
Acmhainn dhigiteach
D’fheidhmigh cruthú agus cuimsiú spáis dhigitigh chomhroinnte, trí úsáid a bhaint as suíomh gréasáin agus Padlet, mar phointe cumarsáide agus comhair agus thug sé deis do na treoraithe a gcuid taithí a roinnt. Chuir an Padlet spás ar fáil freisin chun acmhainní ábhartha a roinnt chun tacú leis na múinteoirí. Bhí sé tábhachtach go mbeadh spás ag Treoraithe chun a dtaithí roimhe seo a roinnt agus tuairimí a thabhairt maidir le haon imní nó réimsí deacrachta a d’fhéadfaidís a thuar, go n-éistfeadh ceannairí scoile leis na hábhair imní sin agus go dtairgfidís tacaíocht ach chomh maith leis sin, dúinne mar chomhpháirtithe institiúid ardoideachais, chun bealaí a aimsiú chun aghaidh a thabhairt ar na riachtanais sin i dtéarmaí tacaíochtaí agus FGL. Leag an malartú seo ar an Padlet béim ar na buntáistí a bhaineann le comhoibriú agus le himeacht ama, cruthóidh sé bunchloch do Phobal Foghlama Gairmiúil. Rinne múinteoirí machnamh dearfach ar an bpróiseas breathnóireachta agus aiseolas a thabhairt do mhúinteoirí faoi oiliúint, agus thug siad faoi deara na feabhsuithe a bhfaca siad i gcur chuige na múinteoirí faoi oiliúint i leith teagaisc agus foghlama. Dúirt treoraí amháin
‘Tá an múinteoir faoi oiliúint tar éis glacadh go mór leis an aiseolas…tá a chuid muiníne ag fás agus tá sé ag baint taitneamh níos mó as an taithí teagaisc’
Dúshláin
Mar sin féin, ní raibh an tionscadal gan dúshláin. Ba é an bac ba shuntasaí ná an t-am teoranta a bhí ar fáil do mhúinteoirí chun ionchais an tionscadail a chomhlíonadh, amhail am chun aghaidh a thabhairt ar an spás digiteach, am chun aghaidh a thabhairt ar na tacaíochtaí a chuirtear ar fáil agus am chun meantóireacht a dhéanamh ar mhúinteoirí faoi oiliúint:
‘Is í an tsaincheist is mó sa phróiseas ná am. Bíonn scoileanna gnóthach i gcónaí ar aon nós ach tá sé deacair bualadh leis an mac léinn chun seisiún aiseolais bhríoch a bheith aige’
Ónár dearcadh féin, chuir an tionscadal seo béim ar an ngá atá le tacaíochtaí struchtúrtha chun go mbeidh scoileanna in ann páirt a ghlacadh i socrúcháin scoile ar bhealach níos éifeachtaí. Éilítear acmhainní tiomnaithe agus creatlacha struchtúrtha chun tacú le Treoraithe mar meantóirí, comhpháirtíochtaí scoile-ollscoile a neartú, agus cothromas a chinntiú i dtaithí na múinteoirí faoi oiliúint.
Pleanáil don todhchaí
Ag féachaint chun cinn, agus i bhfianaise fonn na scoileanna comhpháirtíochta fanacht páirteach, leathnófar an tionscadal chun níos mó múinteoirí a chur áireamh sna scoileanna rannpháirteacha agus le himeacht ama, méadófar líon na scoileanna freisin. I measc na chéad chéimeanna eile, tá meabhrán tuisceana foirmiúil a bhunú idir Ollscoil Luimnigh agus BOO Luimnigh agus an Chláir, ina sainmhínítear róil agus ionchais go soiléir.