Bronnadh €5,000 ar Thionscadal Scoile Dheilginse, Baile Átha Cliath mar chuid de Scéim Sparánachtaí Féilte chun comhoibriú le hIonad Oideachais na Carraige Duibhe, Scoil Náisiúnta Ag Foghlaim Le Chéile Bhaile na Manach, Ag Foghlaim Le Chéile Dhún Laoghaire agus Scoil Náisiúnta Ag Foghlaim Le Chéile An Naigín Chill Iníon Léinín, chun clár foghlama gairmiúil do mhúinteoirí sa réimse dúlrabhunaithe (NBL) a chruthú. Is aidhm leis an tionscadal seo tacú le múinteoirí chun NBL a sholáthar do leanaí i suíomhanna bunscoile éagsúla, ag cur ar chumas leanaí a gcuid súgartha agus foghlama sa nádúr a threorú mar chuid lárnach dá n-oideachas agus dá bhforbairt shláintiúil.
Machnamh na scoile
Mar fhreagra ar spéis mhéadaitheach ár scoileanna san fhoghlaim allamuigh, agus a dtaithí éagsúil ar Fhoghlaim Dhúlra-bhunaithe, chruthaíomar cúrsa seachtaine. Chruthaigh cúigear déag oideachasóir ó aon scoil déag pobal foghlama bríomhar, agus thug gach rannpháirtí tuairisc ar an taithí mar thaithí chlaochlaitheach, ag tagairt do chumhacht na foghlama ó phiaraí agus le piaraí araon.
Ba é an aidhm a bhí againn ná tacú le múinteoirí chun Foghlaim Dhúlrabhunaithe (FDN) a sholáthar do leanaí i suíomhanna bunscoile éagsúla, rud a chuirfeadh ar chumas leanaí a gcuid súgartha agus foghlama sa nádúr a threorú mar chuid lárnach dá n-oideachas agus dá bhforbairt shláintiúil.
Ón aiseolas a fuaireamar ó mhúinteoirí ar an gcúrsa, táimid muiníneach gur bhaineamar ár gcuspóirí amach maidir le pobail foghlama a chruthú, caidrimh ghairmiúla a fhorbairt chun tacú le NBL inár scoileanna, muinín agus inniúlacht a fhorbairt i measc múinteoirí maidir le NBL a sheachadadh agus folláine na múinteoirí agus a gcuid daltaí amach anseo a chothú.
Thairg an clár tumoideachas san oideolaíocht atá bunaithe ar an dúlra, a chuir teoiric agus cleachtas le chéile. Trí eispéiris lasmuigh a nascadh trí mhatamaitic, na healaíona, Oideachas don Fhorbairt Inbhuanaithe (OIF), teanga, OSIE, OSPS, agus Corpoideachas, fuair múinteoirí amach gur féidir le foghlaim allamuigh spriocanna curaclaim a bhaint amach seachas cur lena n-ualach oibre. Faoi dheireadh an chúrsa, thuairiscigh na rannpháirtithe muinín úr maidir le ceachtanna a thabhairt lasmuigh.
Chothaigh an cúrsa múinteoirí ar bhonn gairmiúil, mothúchánach agus fisiciúil. Dúirt go leor gurbh í seo an Forbairt Ghairmiúil Leanúnach ba mhó tionchar ina ngairmeacha beatha, ag tabhairt faoi deara folláine fheabhsaithe, inspioráid athnuaite, agus sraith straitéisí a bhí réidh le húsáid láithreach.
B’fhéidir gurbh é an rud ba shuntasaí ná an nasc níos doimhne leis an dúlra. Nuair a d’fhág na rannpháirtithe, bhí siad spreagtha chun a gcuid teagaisc a athdhearadh i dtaca le foghlaim allamuigh agus inbhuanaitheacht, le grá athnuaite don domhan nádúrtha.
D’iarr múinteoirí pobal cleachtais a chothú i rith na bliana, agus éascóidh Ionad Oideachais na Carraige Duibhe é sin. Tá cúigear rannpháirtithe ag pleanáil oiliúint iomlán Scoile Foraoise a dhéanamh cheana féin.
Chun ár raon feidhme a leathnú, ba bhreá linn samhail “cuir oiliúint ar an oiliúnóir” a fhorbairt don chúrsa seo ionas gur féidir le hIonaid Oideachais ar fud na tíre é a thairiscint, a chinnteoidh go mbainfidh níos mó múinteoirí, agus dá bhrí sin níos mó leanaí leas as Foghlaim tumtha Dhúlrabhunaithe.
Chomh maith leis seo, táimid ag dearadh Teastas Leibhéal 6 san Fhoghlaim Dhúlrabhunaithe atá creidiúnaithe ag an QQI, an chéad cheann dá leithéid in Éirinn. Ag cur leis an gcúrsa, cuirfidh sé saineolas séasúrach ar fáil d’oideachasóirí chun beocht a chur san Fhorbairt Oideachais Inbhuanaithe (EOSD) agus don Chreatlach Churaclaim Bunscoile nua.