Aistrigh:
Gaeilge
English

Bronnadh €5,000 ar Choláiste Beaufort, An Uaimh, Co. na Mí, mar chuid de Scéim Sparánachtaí Féilte chun comhoibriú le trí scoil* chun Pobal Foghlama Gairmiúil a bhunú ar mhaithe le folláine agus frithbhulaíocht. Is aidhm leis an tionscadal seo comhoibriú agus nuálaíocht a chothú i measc múinteoirí chun aghaidh a thabhairt ar fholláine, agus ar bhulaíocht fholaithe, cuimsiú a chur chun cinn, agus sábháilteacht shíceolaíoch i scoileanna a fheabhsú.

*Liosta de na scoileanna atá ag tabhairt faoi chomhoibriú:

  • Meánscoil na Toirbhearta, Co. Chiarraí
  • Meánscoil Eureka, Co. na Mí
  • Scoil Naomh Eoin, Co. na Mí

Machnamh na scoile

Leis an gclár Lámha Cúnta, cuirtear ar chumas scoileanna, an bhulaíocht agus an t-eisiaimh a shainaithint agus aghaidh a thabhairt orthu trí uirlisí bunaithe ar shonraí, lena bhfeabhsaítear cumas, comhar, agus cleachtas ionchuimsitheach múinteoirí laistigh de thimpeallachtaí sábháilte tacúla foghlama. 

Folláine agus Ionchuimsiú Daltaí 

  • Sainaithnítear dinimic shóisialta fholaithe, lena n-áirítear an bhulaíocht, an scoiteacht, agus an t-eisiaimh. 
  • Tacaítear le hidirghabhálacha luatha spriocdhírithe chun an t-ionchuimsiú a chur chun cinn. 
  • Feabhsaítear sábháilteacht shíceolaíoch, lena gcothaítear mothú muintearais do gach dalta. 
  • Cruthaítear foirne seomra ranga níos cothroime agus níos comhoibríche. 

Acmhainneacht agus Muinín Múinteoirí 

  • Forbraítear scileanna múinteoirí chun sonraí sochmhéadracha a léirmhíniú (e.g., teasléaráidí déine). 
  • Méadaítear muinín chun aghaidh a thabhairt ar shaincheisteanna casta sóisialta agus mothúchánacha. 
  • Cumasaítear freagairtí réamhghníomhacha do dhinimic seomra ranga, seachas freagairtí frithghníomhacha. 
  • Spreagtar cinnteoireacht mhachnamhach atá bunaithe ar shonraí. 

Comhar Gairmiúil 

  • Cuirtear comhar chun cinn trí Phobail Foghlama Gairmiúla (PFGanna). 
  • Éascaítear comhroinnt straitéisí agus idirghabhálacha ar fud na gcomhthéacsanna scoile. 
  • Tacaítear le forbairt chomhpháirteach straitéisí aistrithe do dhaltaí atá i mbaol. 
  • Neartaítear réiteach fadhbanna comhchoiteann agus idirphlé gairmiúil. 

Athrú Cultúrtha Inbhuanaithe 

  • Leabaítear cleachtais ionchuimsitheacha i saol laethúil na scoile. 
  • Ailínítear le Féinmheastóireachta Scoile (FMS) le haghaidh pleanáil fhadtéarmach. 
  • Spreagtar tiomantas uile-scoile don ionchuimsiú agus don fholláine. 
  • Soláthraítear eiseamláir inmhacasamhlaithe le haghaidh feabhsú leanúnach agus foghlaim ghairmiúil. 

Bhí tionchar fónta ag an gclár Lámha Cúnta trí chumas múinteoirí a fheabhsú chun seomraí ranga ionchuimsitheacha tacúla a chruthú, rud a d’fhág folláine daltaí feabhsaithe, caidrimh níos láidre, agus timpeallacht scoile níos sábháilte. Feabhsaítear leis freisin an mhúinteoireacht agus an fhoghlaim sa seomra ranga trí thimpeallacht dhearfach a chur chun cinn ina mbraitheann daltaí go bhfuil meas orthu, go bhfuil siad rannpháirteach agus go bhfuil cumhacht acu ionas go n-éireoidh leo go hacadúil agus go sóisialta.