Aistrigh:
Gaeilge
English

Bronnadh €5,000 ar Choláiste an Phoirt Nua, Bóthar Dubh, Co. Thiobraid Árann mar chuid de Scéim Sparánachtaí Féilte chun comhoibriú le trí scoil, chun tacú le Pobal Cleachtais maidir le múineadh agus foghlaim sa Bhéarla. Is aidhm leis an tionscadal seo feabhas a chur ar an teagasc agus ar an bhfoghlaim i ngach scoil trí chomhoibriú an-éifeachtach, agus an leas is fearr is féidir a bhaint as acmhainneacht trí straitéisí éifeachtacha aiseolais agus measúnaithe.

*Liosta de na scoileanna atá ag tabhairt faoi chomhoibriú:

  • Pobalscoil Bhuiríos Uí Chéin
  • Coláiste an Aonaigh
  • Coláiste Phobail Ros Cré

Machnamh na scoile

  • Bhí meas ag múinteoirí ar an deis comhoibriú lena chéile agus le scoileanna eile. 
  • Mheas múinteoirí gur tairbheach guth na ‘ndaltaí ardghnóthachtála’ a chloisteáil faoina gcuid foghlama agus dúirt siad gur luachmhar an t-aiseolas a fháil uathu. 
  • Bheadh sé [ina bhuntáiste] dá mbeadh foireann ar líne ann chun acmhainní a roinnt idir múinteoirí Béarla i scoileanna éagsúla. 
  • D’fhéadfaí cruinnithe CoP Béarla a shocrú do mhúinteoirí Béarla ar féidir leat freastal orthu de réir mar is gá, ag brath ar an ábhar. 
  • Tá dúshláin ag baint le hintleacht shaorga do mhúinteoirí Béarla – b’fhéidir go mbeadh foghlaim ghairmiúil shonrach ar hintleacht shaorga do mhúinteoirí Béarla go sonrach tairbheach. 
  • Ba dhúshlán suntasach an t-am don tionscadal seo mar gheall ar shaol gnóthach na scoile agus na dálaí aimsire. 

An tionchar ar dhaltaí 

Le linn na ngrúpaí fócais, dúirt na daltaí go raibh siad sásta a bheith san áireamh agus gur thaitin sé leo go n-éistfí lena dtuairimí. Tugann na sonraí anailísithe le fios an méid seo a leanas do dhaltaí i ndáil le critéir ratha. 

Foghlaim Neamhspleách a Fheabhsú

Leagann an dá dhoiciméad béim ar an bhfíric gur fearr le cuid shuntasach de dhaltaí oibriú go neamhspleách. Trí chritéir ratha a chomhchruthú, tugtar cumhacht do dhaltaí trí chead a thabhairt dóibh cén chuma atá ar rathúlacht a shainiú ina dtascanna neamhspleácha, rud a oireann dá roghanna agus a chuireann úinéireacht ar a gcuid foghlama chun cinn. 

Aiseolas a ionchorprú

Is téama é an tábhacht a bhaineann le haiseolas múinteoirí a thagann chun cinn arís agus arís eile. Trí dhaltaí a bheith páirteach sna critéir ratha a chruthú, is féidir le múinteoirí ionchais a shoiléiriú agus aiseolas níos dírithe agus níos inghníomhaithe a sholáthar a oireann do na critéir ar chuidigh na daltaí leo a bhunú. 

Aghaidh a thabhairt ar leibhéal dúshláin

Léiríonn na sonraí go mbraitheann daltaí go bhfuil ‘dúshlán beag’ orthu ach ní leor é chun a lánacmhainneacht a bhaint amach. Spreagann comhchruthú critéir ratha na daltaí chun spriocanna dúshlánacha ach indéanta a shocrú a sháraíonn a dteorainneacha agus smacht á choinneáil acu ar a dturas foghlama ag an am céanna. 

Spreagadh agus rannpháirtíocht

Is iad gráid agus féinspreagadh na príomhspreagthaí do dhaltaí. Nuair a bhíonn daltaí páirteach ina gcritéir ratha a shainiú, is féidir leo tagarmharcanna a chruthú a bhfuil brí phearsanta leo, ar féidir spreagadh agus infheistíocht ina gcuid oibre a mhéadú. 

Rinneadh suirbhé ar na daltaí ag deireadh na hidirghabhála maidir lena dtuiscint ar ‘chritéir ratha’. Léirigh príomhphointí ón suirbhé seo: 

Tuiscint fhorleathan 

Léirigh na freagróirí uile go dtuigeann siad an téarma ‘critéir ratha’. 

Sainmhínithe curtha ar fáil 

Rinneadh tuairisc go coitianta ar na critéir ratha mar: 

  • Seicliosta nó sraith treoirlínte chun a chinntiú go gcríochnófar tascanna 
  • Spriocanna nó caighdeáin shonracha chun marcanna iomlána a bhaint amach nó riachtanais a chomhlíonadh 
  • Bealach chun tomhas a dhéanamh ar a bhfuil ar eolas ag daltaí nó ar a bhfuil bainte amach acu faoi dheireadh an taisc nó an cheachta. 

Téamaí coitianta sna sainmhínithe 

  • Dírigh ar chaighdeáin a bhaint amach (e.g. ‘marcanna iomlána’, ‘críochnú rathúil’) 
  • Béim ar thuiscint a fháil ar riachtanais agus spriocanna chun tascanna a chur i gcrích níos fearr 
  • Úsáid critéir ratha mar uirlis chun iarrachtaí agus torthaí a ailíniú.